måndag, november 26, 2012

träning, besök, doktor

Helgen har passerat snabbt som bara den...som vanlig, men vi har hunnit med lite trevligheter iallafall.

Det inleddes med en massage på fredagseftermiddagen och sen en promenad hem. Och eftersom Josefine hade gympa och Albin var på fotboll så fick jag ett par timmar för mej själv...

Lördagen startade med att jag och A var på ett träningspass "BodyControll" . Det var nån blandning av Core, Yoga, Pilates och nått mer tror jag. Det var jobbigt förståss och nu idag...måndag har jag fortfarande jätteträningsvärk i bl.a magen.

Ikväll ska vi på Tabatapass igen... Får väl se hur det går med magen...tar mej ju knappt i och ur soffan.

Lördag eftermiddag lagade vi mat och förberedde för kvällens middag då familjen T kom hit. Vi satt ute på våran fina altan som jag älskar....ja,jag vet att jag har sagt det tusen gånger....men jag menar det varje gång.

Vi åt inbakad fläskfilé med klyftpotatis och gorgonzolasås.
Till efterrätt gjorde jag ett recept som Per Morberg gjort... Det var hallon, socker och gelatin som man vände ner i vispad grädde och in i kylen några timmar. Det blev verkligen gott men det var väldigt mäktigt.... 4 portioner hade räckt till 8 personer.

Till glöggen hade jag bakat pepoarkaksgrissini med Apelsinsmak och ädelostdipp ( hittat i ICA-buffé ) också gott. Vi smakade på Blossas årets glögg, Ingefära, Yozu och sen smakade vi på blossas starkvinsglögg spetsad med Rom. Goda båda två.

Söndag börjades med en timmes promenad med sällskap av L.

Lugn dag för övrigt.

Önskar föresten att helgen hade en dag till.

Var till doktorn med mitt förbaskade öga idag. Har en period just nu där huden runt ögat är rött, kliar och ser allmänt hemskt ut. Jag har haft det i perioder sen jag gick på högstadiet.
Tyvärr fick jag beskedet att det var Atopiskt eksem och går ej att bota utan det man kan göra är att försöka lindra.
Fick en salva som ska smörjas på två ggr om dagen. Ficortril.

Jaja, det är väl bara att inse att det aldrig försvinner. Tråkigt när det är i ansiktet.

Kram kram


Inga kommentarer: