fredag, november 16, 2012

Fredag

Har ganska bra jobb trots allt ... Idag kände jag för att jobba hemma... Och då gjorde jag det. Hur många kan det?
Härligt att kunna ligga i sängen tills 5 minuter innan man börjar jobba, gå upp iklädd morgonrocken och TV4: s Nyhetsmorgon på.

När arbetsdagen var till ända ca14:00, så tog jag en promenad till stan för att fräscha upp min frilla. Sååå skönt att få bli ompysslad i 2 timmar. Och jag blev väldigt nöjd.

På väg till stan så mötte jag en tant, 75+, skulle jag tro, med badmössa på huvudet.....en sån där i genomskinlig plast ni vet. Varför? Kanske hade hon glömt att hon hade den på huvudet, eller så hade hon varit hos mån väninna som lagt håret på henne eller så gillade hon det helt enkelt..... Vad vet jag . Såg iallafall lite lustigt ut oavsett orsak.

I ett tidigar inlägg skrev jag ju lite om min besvikelse över den lilla viktnedgång jag fått trots mycket engagemang och träning.... Mätte midja och armar lite senare på dan och blev lite gladare.
-4 cm runt midjan och - 1,5 cm runt armarna sen 8/11..... Inte illa tycker jag.

Ikväll fick vi besök av svärföräldrar, Maria och lilla söta Ruth. Man kan liksom inte titta sej trött.

Kram kram

Inga kommentarer: