torsdag, december 13, 2012

Lucia

Saknar faktiskt att stressa iväg tidigt på morgonen eller en kväll för att se egna barn lussa på dagis, fritids eller skola. Iår är det ingen av barnen som behöver lusselinne eller tomtedräkt.

Jag fick se och lyssna på ett luciatåg med 5:e klassare på jobbet idag iallafall.

Förr gick jag alltid upp och kollade på TV på luciamorgonen. På det luciatåget dom hade där. Men det är många år sen... Vet inte varför...

Fick åka buss imorse eftersom tåget var inställt av nån anledning.... Därför gick jag genom stan till jobbet och möts i mörkret av en juldekoration som jag inte tycker är fin på något endaste vis.... Hur tänkte dom som satte upp den?

Nått jag däremot tycker är fint och julmysigt är mitt TV-rumsfönster med ljusstake och två fina amaryllisar.









Inga kommentarer: