lördag, december 08, 2012

Julfest och julklappar

Dags för årets julfest på jobbet. (fredag) Arbetsgivaren bjuder.... Jag betalar inget!
Bullshit.... Det kostar ju hur mycket som helst. Ny klänning, nya strumpbyxor, och benvärmare. Sen äter vi god mat ... Och sen börjar det igen... Man köper gott att dricka igen och igen. Köpte faktiskt en resa bakåt i tiden.... en Hotshot... Mycket god även om den inte riktigt såg ut som den skulle... Dom hade liksom missat att kaffet och galliano ska vara separerade.

Nu låter det kanske som att jag inte hade det trevligt på julfesten...men det hade jag absolut. Skakade till och med lite rumpa. Det jag ville få fram var bara att gratis inte alltid är gratis.

Åkte sista bussen hem men det var inte nån trevlig tripp må jag säga. En stackare hade fått lite för mycket att dricka (säkert i kombination med ett gott julbord) och började kräkas i bussen. Undrar hur han mår idag när han tänker tillbaka på sin hemresa....hua.

Lördag: Upp och hoppa... Pigg och alert.

Jag och Fredrik var till Karlstad och handlade färdigt alla julklappar. Det var mycket folk överallt, men det gör mej inget så länge jag inte behöver skynda mej.

Köpte även ett nytt skal till min telefon. Jag utnyttjade i och med detta det presentkort jag fick av mina barn på mors dag. Jag blev väldigt nöjd.

Ny har även alla klappar blivit inslagna men herregud vilken skittejp vi köpt... Köp aldrig billig tejp. Vi får väl se om alla paket är öppnade till julafton....

Hämtade hem barnen som haft mysdag med farmor och farfar. Fick även med ett par påsar lussebullar och mintkyssar.




Inga kommentarer: