torsdag, januari 03, 2013

Shopping

Ni som känner mej vet att ibland är jag väldigt spontan. Imorse åkte jag, Josefine och svärmor till Stockholm på en tjej-shoppingdag.

Kom på igår att det vore trevligt och så blev det.

Hade dessutom en massa SJ prio poäng så det blev inte många kronor för oss tre.

Fick åka det nya tåget, X3000 eller vad det ny hette. Jag blev inte så imponerad. Det var ju fint och fräscht förståss, men det kändes som man åkte Värmlandstrafiks tåg mellan Kristinehamn och Karlstad.
Smala hårda säten, alldeles för upprätta ryggstöd som dessutom var näst intill omöjliga att luta bakåt, för höga armstöd.

Men men... Vi kom både fram och tillbaka i tid.

Vi var och ryckte i affärsdörrarna redan halv tio men vi fick vackert vänta en halvtimme.
Sen känns det som om vi varit på varenda affärsgata som finns (kanske inte helt sant) och i de flesta affärer. Vi lunchade på Burger King nere på "plattan" och såg allt lite skummisar så man höll i väskan lite extra.
Vi gav en smörgås till en hemlös/tiggare och vi köpte tidningen "Situation Stockholm". Inte mycket kanske men ändå nått.

Vi fick alla tre med oss påsar hem med diverse i. Jag köpte gardiner på Indiska. En polotröja och en annan randig tröja med illoranga ränder nån annanstans.
En burk cocoabutter från BodyShop som luktar jättegott.

Jossan shoppade loss värst av oss alla och även hon var väldigt nöjd med dagen.

Väl nere på Centralen igen var vi alla tre halvdöda.... Ont/trötta i ben och ryggar... Inte så konstigt när vi gått gått och gått mellan 9:30 till 18:15 ungefär.

Mycket vackert var det att se alla julljus vara tända överallt... Tänk om det varit lite snö också.....men det var det inte. Regn regn regn var det som kom ner. Inte hela dagen men lite då och då.

Väl hemma igen så hoppade jag i säng ganska på en gång.... Jag är helt slut.

Kram kram








Inga kommentarer: