onsdag, januari 02, 2013

Blod och träning

Är ledig idag men hasade mej upp i vettig tid iallafall.....skulle ju till sjukhuset och ta lite blodprover. Satt i väntrummet tillsammans med stans alla pensionärer tror jag. Tänk att de flesta som satt där såg så finklädda ut... Skjortor strukna och finkappan på. Öronen rena och håret lagt.
Kom på mej själv med att jag nog inte ens tittade mej i spegeln innan jag åkte.... Undrar hur jag såg ut.

Det blev till slut min tur och 6 eller 7 rör tog hon och det gick hur enkelt som helst... Blodet bara sprutade....

Varför jag tog prover var bara för att en oro kommit över mej och därför ringde jag och fick en läkartid. Proverna måste tas en vecka innan. Antagligen ser allt bra ut och då är det ju inget konstigt... men har man fått för sej nått och googlat så kan man ju ha vad som helst för sjukdom... så jag är tacksam att jag fick komma och kolla iallafall. Så var det med det.

På kvällningen fick jag dåligt samvete för att jag inte ville med A och träna så jag tog mej i kragen och åkte iallafall. Känns väldigt skönt efteråt. Fick ju även lite kompistid och det är värt mycket det också.

Slänger in lite att tänka på också:

Var rädd om dem du tycker om!

Inga kommentarer: