söndag, januari 27, 2013

Karlstad

Var verkligen sugen på att fortsätta att röja nere i källaren. Tänk vad skönt det ska bli den dagen då det är klart. .... Blir det nånsin klart. ??
Ser framför mej en tvättstuga med klinkers på golvet och väggarna fina och vita.
Resten av källaren ska också målas om till vitt tror jag.....

Men dagen blev inte som jag tänkt mej... Albin kom och påminde om att han inte har några täckbyxor som passar.... Han har ju växt så det knakar. Vi åkte till Karlstad och stadium outlet och lyckades faktiskt hitta ett par som passade både son och plånbok.

Värre var det för mej... Jag behöver också ett par täckbyxor... Känns lite puckat att åka skidor i jeans. Men... Om man har gått upp ca 500kg i vikt så är det inte så lätt att hitta nått som passar :o( jag provade och provade och visst fick jag på mej dom men det är ju trevligt om man kan röra sej också. Blev så grinig till slut så jag köpte ett par billiga och fula eftersom jag ändå inte tänkt se ut så här resten av mitt liv....och då är det ju onödigt att köpa ett par för dryga 1000-lappen.

Hittade föresten ett par skitsnygga skor.. Det var som ett par kängor med dragkedja på sidan och dom gick upp på halva vaden ungefär. REA dessutom. Dom vill jag ha och hade nog slagit till.... Om det inte varit för mina feta vader så det gick inte ens att dra upp dragkedjan.

Inte nog att kg har satt sej på rumpa och lår... Varför ska även vaderna bli fetare???

Nu får det vara nog!!!! (för femtioelfte gången)
Från imorgon gäller att tänka till tre gånger innan jag äter....inget godis, kaffebröd, läsk eller annat onödigt. Mer träning.
Dom 4 M:ena helt enkelt.

Mindre Mat Mer Motion.

Det kommer inte bli lätt.... Men andra kan ju...varför ska inte jag kunna??? :o/

Kram kram


Inga kommentarer: