söndag, januari 20, 2013

Fotboll och tårta

Har tillbringat dagen med att titta på sonen som spelade fotboll. Tycker alltid det är kul att vara med och heja.

Jag spelade ju faktiskt själv fotboll när jag var yngre och jag kommer ihåg vad roligt jag tyckte det var. Det var inte bara själva spelet som var kul utan allt som var runtomkring också. Gemenskap. Kompisar. Glädjen vid vinst och även den gemensamma frustrationen när vi förlorade. Jag var back men en gång kommer jag särskilt ihåg...

Jag lyckades få till en så dj...a bra träff på bollen från mittlinjen ungefär så bollen for i en snygg båge och gick rätt in i mål.

Den glädjen går inte att beskriva och jag glömmer det aldrig. Även lyckan över att få bli så omklappad och kramad av mina medspelare för det jag gjorde för laget just då var obeskrivlig.
Nu var jag en av dom... Dom som gjorde mål.

Jag var ju aldrig nån målspruta direkt men jag skötte mej nog rätt bra ändå... Alla har sin viktiga uppgift i ett lag och det är så viktigt att alla får synas.

Har haft min pappa, hans sambo och min farmor på besök ikväll. Dom grattade mej och Albin.
Fick ett kuvert med "köp vad du vill vart du vill"
Hmm undrar vad man ska hitta på???

På tal om det så köpte jag mej en fin tröja i går natt innan jag somnade... På tradera. 80:- bara. Sånt gör mej glad... När jag får köpa nått jag vill ha för en billig peng.

Kram kram


Inga kommentarer: