onsdag, februari 14, 2007

13 februari 2007

Imorse var jag upp tidigt (tidigare än jag brukar). Ska nämligen jobba idag i Karlstad på ett företag i receptionen. Ska sitta där i 2 dagar när ordinarie personal är på kurs.

Vad gör jag där då....jag börjar 07:00 och börjar direkt med mina sysslor som måste göras och inte förrens 07:05 är jag klar med dom. Tänk vad tiden går fort när man har fullt upp!!!!

Resten av dagen fyller jag upp med att heja på folk och dela ut besöksbrickor till alla som kommer på besök (10 st) , sen håller jag på att läsa en bok "En doft av apelsin" och sen surfar jag på internet.

Jag dööör av tristess...herregud!!!

Jaja, tur att det bara är 2 dagar.

Det är ganska intressant att sitta och inspektera folk i en så odramatisk situation...hur dom beter sig liksom. En del hejar redan när dom kommit innanför ytterdörren och ler och känner sig antagligen iaktagna..., en del hälsar inte alls och andra nickar bara för att dom måste känns det som. Andra stannar till och säger nått trevligt (ingen har sagt nått otrevligt). En del hälsar bara en gång (på morgonen) och anser kanske att man inte behöver säga hej flera gånger andra hälsar varje gång dom passerar. En del anser att ju flera gånger man passerar och säger hej ju mer lär man känna varann.

En del har "stämpelkortet" redo redan innan dom kommer in och andra står och river ut och in på hela handväskan. En del drar kortet i farten när dom passerar utan att stanna till och andra måste stanna till för att verkligen se vad dom ska göra.

Sen går man in och lägger matlådan i lunchrummet och även där skiljer sig olika personer åt....en del går till sitt kontor först och sen går dom till lunchrummet andra går dit direkt när dom ändå är i närheten.

Ja som ni märker har man ju tid till sånna här viktiga iaktagelser när man sitter i en reception...har man inte tänkt på tidigare. Inte jag iallafall!

Vid 16:00 var det dags att åka hem och hämta barn, handla, laga mat, huvudvärk , medicin, sova, huvudvärk borta, tv, sova

1 kommentar:

Anne-Charlotte sa...

Vad stimulerande det låter... Det ruskiga är att jag fick en bild av Transcom i mitt huvud, det var väl inte där du var?