onsdag, september 25, 2013

Yoga

Har nu varit på ett yogapass för första gången...eller inte för helt första gången. Var iväg för nått eller ett par år sen och det var ingen trevlig upplevelse. Ingen musik, inga stearinljus och en massa lysrörslampor i taket som lös. Gillade heller inte ledaren....fick liksom ingen feeling.

Men nu var det då dags att prova igen...på en helt annan plats med en helt annan ledare och...vilken skillnad.

Mörkt rum med stearinljus och lugn musik. Trevlig ledare som hade en behaglig röst. Sen var det då dags för rörelser eller olika ställningar eller vad det nu kallas.

Hunden, riddare A och riddare B, plankan, krokodilen och svandyk...kanske var nått mer...kommer inte ihåg.

Var jobbigt men faktiskt riktigt behagligt och jag var riktigt pigg när jag kom hem...men hungrig. Hade ju dessutom min 2-dag.

Jag har nu efter x antal träningspass iallafall konstaterat att bålen är inte min starka sida...eller armarna....ja man kan väl säga att överkroppen är väldigt svag iallafall. Jag kan ju för bövulen inte ens göra en korrekt armhävning.....och än mindre stå i plankan.

träning ger färdighet sägs det ju...så jag kämpar på.


Inga kommentarer: