tisdag, september 17, 2013

Ruth

I helgen har jag , Albin och Josefine fått den stora äran att få ha hand om lilla Ruth under nästan hela lördagen fram till midnatt.
Det var mycket kul men också en påminnelse om alla tider man hade som skulle passas. Sova, äta, byta, sova, äta, leka, byta ;o)
Man kom ihåg den tiden med sina egna små. Det var en underbar tid och barnen hittade på nya saker hela tiden...ny upptäckter.
tiden vi har tillsammans nu med barnen...när dom är 12 och 14 är lika underbar...fast på ett annat vis.

Igår t.ex låg jag nerbäddad i migrän och då passade Josefine på att baka kladdkakemuffins och Albin gjorde maränger.
En kram lite snabbt här och där värmer oerhört mycket.
Jag älskar mina barn och undrar vad man skulle ha gjort utan dom. Jag älskar att vara med och se deras glädje när dom spelar fotboll eller tävlar i nån gympatävling. Jag gillar att finnas där när motgångarna kommer och njuter av att kunna svara på deras frågor...även fast dom snart vet mer än mej känns det som ibland.

Kan man inte bromsa tiden litegrann.....Albin är nu anmäld till mopedkurs...ojojoj vad stora dom blir...det går så fort.





Inga kommentarer: