torsdag, mars 14, 2013

Taxi

Är på tjänsteresa till Stockholm. Heldag med att lyssna och vara alert.

När dagen var slut skulle jag och två kollegor åka taxi till hotellet. Taxiföraren lägger in våra väskor i bagaget och vi sätter oss in och vi åker iväg. Kort efter upptäcker vi att bagageluckan på taxin är öppen och vi stannar och föraren går ur och stänger. Vi säger att tur att vi upptäckte det så ingen väska hoppat ur.
-ingen fara , säger föraren.
När vi kommer fram och ska ta ur väskorna så fattas en väska..... MIN.
Taxiföraren blir alldeles förtvivlad och åker tillbaka och letar resväska.
Efter ca 20 minuter kommer han tillbaka med min väska.

I min väska låg kläder och vanliga saker man har i en resväska men också min jobbdator som nu inte ens går att öppna.
Typiskt. Jag som skulle lägga beställning på Newbody ikväll.... Får låna någons dator imorgon och fixa detta.

Tror nog att föraren aldrig glömmer att stänga bagageluckan någon mer gång.....förhoppningsvis.

Inga kommentarer: