fredag, februari 08, 2013

Livet

Ja, nu är ungefär ett dygn av mitt liv borta igen. Vart tog det vägen? Jo, migränen tog det och den här gången ville den inte släppa taget trots flertalet försök från mitt håll att få det tillbaka. Nerbäddad i min säng. Huvudet värker och värker... men bara halva., Och alltid samma sida. Alla ljud skär i huvudet. När nån tex plockar med bestick i köket på nedervåningen så känns det som om dom stod precis bredvid och skramlade. Visst är det konstigt.... Hur kan det bli så... Så känslig är jag ju inte annars.
Lukter förstärks också.... Jag känner sånt som jag annars inte lägger märke till..
Och så är ju ljuset jobbigt förståss.
Denna gång slapp jag illamåendet och kräkningarna dom brukar höra till... Konstigt! Men väldigt skönt förståss.

Hur har jag det då där i sängen ... Jag har svårt att ligga still men bäst är det att lugga på den onda sidan och liksom trycka i tinningen och på ögat. Ibland ligger jag på rygg med en blöt, kall handduk över pannan.
Allra bäst och avslappnande är det om jag kan få massage på huvudet, och det får jag oftast av min kära man och även av mina barn ibland. Dock är det väl ingen av dom som jublar när jag ber om det, så man får njuta när det blir.

Blev lite orolig på jobbet faktiskt... Satt i möte... Hade väldigt ont i huvudet.. Och skulle försöka säga nått vettigt. Jag nästan sluddrade, sa fel ord och hittade inte orden riktigt. Ja, alla skrattade förståss och det gjorde jag också, men det var olustigt. På väg hem i bilen pratade jag lite för mej själv... Men få kände inget konstigt.

Jag googlade på det och läste att man kan få afasi under migränattackerna och en del har så jämt vid sina anfall , men jag har inte haft så förut...så det var lite läskigt.
Hoppas det inte händer nån mer gång.

Kram kram




Inga kommentarer: