söndag, februari 17, 2013

Arg

Ikväll fick Fredrik med mej ut i längdspåret. Jag behöver verkligen ut och bränna lite fläsk, så det var ju bra egentligen. Och jag som hatar att vara i skogen själv eftersom jag inbillar mej att alla vilda elaka djur och människor då finns där och är ute efter mej.

Ja men vi åker ju på elljusspåret förståss... Okej, jag hänger väl på då. Men, du får inte åka från mej på några villkor....
Stackars stackars Fredrik....

Jag hade såååå bakhalt så jag kom nästan inte framåt. Och självklart startar spåret med uppför. Och rätt var det var så gick det inte att åka alls för då helt plötsligt fastnade all snö under skidorna så det blev platåskidor. Har ni försökt åka på sånna nån gång. Det går inte.

Jag gnällde förståss och beklagade mej för Fredrik. Han, stackaren, försökte stötta och pusha.

Jag sa att han kunde prova mina skidor så skulle han få se...
Okej, sa han och jag skulle knäppa av mej skidorna med min stav. Hur tror ni det gick då? Åt skogen ..... Jag tryckte skitsvårt på fel ställe så plasten bara sprätte åt alla håll... Så nu är det trasigt. Dock inget som förstör funktionen, men utseendet. Dessutom sprätte även själva piggen längst ner på staven bort. Kul!!!

Sen kom nerförsbackarna.... Och jag livrädd för att ramla. Jag vinner nog inget pris i stilfullt åkande i nerförsbacke iallafall. Men jag ramlade inte en enda gång. Herregud.

Jag tog mej runt 2,5 km.

Jag vill så gärna kunna svischa iväg i spåret och njuta. När ska jag kunna göra det? Jag vet ju inte ens hur man gör. ;o( jag måste nog anlita nån som kan lära ut lite teknik tror jag. Nån frivillig????

Fredrik tog ett varv till medans jag lugnade ner mej i bilen.

Kram kram

Inga kommentarer: