onsdag, februari 13, 2013

Att vara förälder

Ja, världen sämsta föräldrar ... Det är nog vi idag. A skulle fått gå till skolan imorgon om det hade varit en vanlig dag... Men det är det inte.
Skolan ska till Sunne och åka slalom ...

Tänk vad roligt... Jag kommer ihåg själv när vi åkte med skolan till Sälen, det blir liksom så annorlunda mot att åka med familjen.

Men... Vi har sagt nej... Han får inte följa med. Känns inte så bra då han varit hemma med feber i 5 dagar. Visserligen har dag 6 varit feberfri men hostan är inte kul.

Ja, det är inte alltid lätt att vara förälder...

Det är väl det som bl.a tillhör rollen som förälder....att ta beslut som barnen inte alltid uppskattar. Att vara den som vill dom väl... För vi vill ju inte att det ska ta om eller bli värre.

Att göra sitt barn ledsen och besviken är inget kul alls :o(

Trots allt så är ju barnen det bästa vi gett varann... Jag och Fredrik. ... Och det bästa vi fått.

Innerst inne så tror jag att han förstår.

Ikväll hade J ont i sina ögon.... Och mina tankar går direkt mot migrän. Tänk om hon också kommer att få migrän. Det vill jag inte, men där har jag väl inget att säga till om antar jag.
Nu sa hon att det inte gjorde ont i huvudet och det är ju bra. Hon kanske helt enkelt är trött i ögonen.


Inga kommentarer: