tisdag, december 12, 2006

nu närmar det sig

Det närmar sig jul med stormsteg, och faktiskt så är vi klara med de flesta julklapparna.

Veckan har varit lungn sen vi hördes av sist. Har hunnit med en trevlighetsvisit hos en av Josefines kompisar, Moa. Dom skulle leka hemma hos Moa för första gången och mamman tyckte att jag kunde följa med och fika, så det gjorde jag.

Hur gör folk egentligen...dom har det så fint och städat jämt. Det finns fina grejer som står och hänger lite varstans. Fina prydnadsflaskor på köksbänken med dekorativ olja med grejs i. Göör stora vaser med fina och långt gräs som bara står där som prydnad. mm mm Om jag skulle ställa prydnadsflaskor på köksbänken så skulle det ta max 3 timmar (om vi var hemma) så skulle man inte se dom längre. Ja, Ni förstår kanske. Jag skulle så gärna vilja ha det så fint...men jag får inte till det liksom.

Tänkte kanske baka lite med barnen idag eller imorgon.

Ojj nu kom jag på vad jag måste göra idag....kolla så att Josefine har någon passande luciaklänning tills imorgon.

2 kommentarer:

Anne-Charlotte sa...

Jag har undrat samma sak. Har kommit fram till att det måste vara nåt genetiskt.

Har för övrigt ett lucialinne som jag tror passar till Jossan.

Kram AC

Anonym sa...

Ligger nog något i att det är genetiskt men det viktigaste är väl inte att ha fint och välstädat utan att man själv trivs. Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete.