söndag, mars 26, 2006

fullpackad helg

Hej igen
Den här helgen har gått i alla möjliga tecken kan man säga.
Fredagen startade vid 8 i karlskoga där jag och Jossan hjälpte Matilda att packa ner grejer i kartonger. Sen for vi hem 11:15 för att hämta Albin som varit i skolan och hos tandläkaren. Han har lagat en tand och tog bedövning och var jätteduktig. Han tyckte det var otrevligt förståss när den började släppa. Men vem tycker inte det.
Vi for därefter hem och åt mat och sen styrde vi resan mot Grythyttan där vi tillbringade en liten stund på mammas dagis. Sen for vi vidare mot Vagnsviken där vi skulle gratta Stina som har uppnått den magiska åldern 40.
Sen var vi hos mamma en stund innan vi for hemåt igen. Barna somnade skönt i bilen,

Lördagen var lugn och skön...vi grejade hemma med badrummet och sen var det årsmöte på dagis för min del.
Blev vald till vice ordförande, kan ju bli intressant.
Eftermiddag och kväll gick till badrum och lite lördagsmys med familjen i tv-soffan.

Söndag startade 9:30 ca i karlskoga igen ...men idag ska vi flytta grejerna till den nya lägenheten.
Från en 2:a på översta vånoingen utan hiss till en 1:a på översta våningen utan hiss. Jag är lite mör i benen kan man säga.
När vi kom hem så lackade jag badrums taket en sista gång.
Sen gick jag och Jossan ner i köket och bakade en sockerkaka som hon ska ha med sig till ridskolan imorgon eftersom hon trillade av hästen förra gången. Kul grej!

Nu får det vara nog för denna gång....

Inga kommentarer: